داود پاک طینت کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

نبودم، اما از منابع موثق شنیدم که استاندار یزد در مراسم معارفه ی خود، شروع کلام را به پاسخ گویی به برخی از مطالب مندرج در سایت ها و به خصوص بخش نظرات آنها اختصاص داده است هرچند  این حرکت استاندار از جنبه ای قابل بحث است! اما آنچه ذهن انسان را به تامل بر می انگیزد و می تواند مورد توجه ی اصحاب رسانه قرار گیرد این است که استاندار وقت، برخلاف مدیران گذشته که انگار، نه انگار، افکار عمومیِ هم در شهر وجود دارد و انگار، نه انگار، رسانه ای هم هست و برخلاف خودرایی ها و خودسری هایی که بارها شاهد آن بودم، اینبار قرار است همه را ببیند و همه را بشنود! ...سایتها، وبلاگها و مطبوعات و...

میرمحمدی با این حرکتِ خود نشان داد که دغدغه ی افکار عمومی دارد و چگونگیِ شکل گیری افکار عمومی برایش مهم است و برای رسانه ها در شکل دهی به افکار عمومی نقش خاصی قائل است و رسانه ها را انعکاسی از جامعه می داند و توجه به آنها برایش مهم است. آنچه باید توجه ی اصحاب رسانه را به خود جلب می کرد که امیدوارم جلب کرده باشد...اصلِ توجه ی شخص اول اجرایی استان به انعکاس اخبار انتصابِ خود به سمت استانداری در رسانه ها بود تا نوعِ موضعی که استاندار در این خصوص اتخاذ نمود.

رسانه ها باید این توجه و این بیانِ دغدغه، از سوی استاندار را به عنوان یک فرصت طلایی قلمداد کنند چرا که بارها در استان شاهد آغاز حرکت هایی از جانب اصحاب رسانه بوده ایم ولی عدم توجه ی مسوولان، موجب ابتر ماندن آن جریان شده است ولی از قرار معلوم میرمحمدی نشان داد که اصحاب رسانه و بازنمایی های رسانه ای آنان را می بیند و برایشان اهمیت قائل است هرچند ممکن است در مواردی به مذاقش خوش نیاید و حتی موضع منفی هم بگیرد! که گرفتن موضعِ منفی از طرف یک مدیر ارشد استان، نسبت به یک اظهار نظر در رسانه، به مراتب برای رسانه ها خوش تر از دیده نشدن آنها توسط مدیر ارشد استان است.

اکنون نوبت اصحاب رسانه است که صادقانه و با وجدان کاری و به دور از هیاهوی باندی و بدون در نظر گرفتن مصالح مقطعی جناحی، مصالح مردم استان را در نظر بگیرند و انعکاس دهنده ی واقعی افکار و نظرات مردم و صاحب نظران باشند و استاندار جدید الانتصاب یزد را در امر خدمت رسانی به تمامی مردم استان یاری رسانند.

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا